Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form :(

דן – תחבורה ציבורית , אוטובוסים, קווים, מודיעין תכנון נסיעה
קווים ותחנות
לוחות זמנים
טעינת רב-קו מרחוק
דרושים

המהפכה החשמלית בדן יצאה לדרך

חברת דן, בשיתוף משרד התחבורה ועיריית תל אביב-יפו, השיקה את מיזם האוטובוסים החשמליים. בטקס, שנערך בחניון רידינג בעיר בחמישי(15.09.2016), נכחו שר התחבורה ישראל כץ, מנכ"ל המשרד לאיכות הסביבה ישראל דנציגר, סגנית ראש העירייה מיטל להבי, יו"ר חברת דן שמואל רפאלי, מנכ"ל החברה עופר זלביגר ויו"ר קבוצת וייס, יואל וייס.

בשלב הראשון של המיזם, האוטובוסים החדשים יופעלו במסלול קו 4 בעיר(הנוסע ממסוף רידינג, דרך הרחובות אלנבי ובן יהודה ועד התחנה המרכזית בתל אביב) כדי להפחית את זיהום האוויר ברחוב אלנבי, בו עוברים אלפי אוטובוסים מדי יום. עם זאת, מדובר רק בצעד הראשון של תכנית השקעות ארוכת טווח של משרד התחבורה ושל חברת דן לחידוש צי האוטובוסים בגוש דן והחלפתם באוטובוסים חשמליים. דגם האוטובוסים החשמליים החדש שמיובא כעת, וזכה לשם Chariot E-Bus, הוא דגם הפועל בטכנולוגיה שנחשבת על פי מומחים למתקדמת בעולם. הטכנולוגיה מבוססת על טעינה באמצעות קבלי-על.

בעקבות פיילוט מוצלח: מיום חמישי(22.09.2016)  משרד התחבורה וחברת דן הפעילו לראשונה בתחבורה הציבורית בישראל אוטובוסים חשמליים, הנטענים על ידי כבלים בתחנת המוצא של האוטובוסים ומאפשרים נסיעה מוזלת ו"ירוקה" הרבה יותר.

בשלב הראשון יפעלו חמישה אוטובוסים חשמליים, ובקרוב יתווספו אליהם אוטובוסים חשמליים בקווי תחבורה ציבורית נוספים במטרופולין תל אביב.

האוטובוסים החשמליים, שקיבלו היתר לפעול בקו לאחר פיילוט שנמשך כשנה, מבוססים על טכנולוגיה ייחודית אך פשוטה למדיי של כבלים המטעינים את האוטובוס בתחנת המוצא שלו בתוך שתיים עד שלוש דקות, והיא מאפשרת נסיעה בטווח של עד 30 ק"מ, המספיקים לקו העירוני הארוך ביותר (אורכו של קו עירוני ממוצע עומד על עשרה ק"מ).

מדובר באוטובוסים בעלי קיבולת של 50 מקומות ישיבה בדומה לאוטובוסים המונעים בדיזל. עם חזרתו לתחנת המוצא ייטען האוטובוס מחדש. הטכנולוגיה המוצעת מאפשרת למעשה לאוטובוס לנסוע מאות קילומטרים במשך 24 שעות ביממה. עלות האוטובוס הנטען באמצעות כבלים נמוכה מעלות אוטובוס רגיל המבוסס על מצברים. יתרון נוסף הוא העלות הנמוכה של התשתית הנדרשת להפעלת הקו. משקל האוטובוס הנמוך מאפשר הסעת מספר רב של נוסעים. מבחינה בטיחותית, האוטובוס אף בטוח יותר מאוטובוס רגיל.

סרטון המתאר את אופן פעולת האוטובוס: